HTML

StreamInger

CDN, Encoding, DRM, Hybrid OTT és hasonló digitális média szépségek technológiai, üzleti szabályozói és fogyasztói szemszögből.

Friss topikok

Címkék

adaptív (1) Alapok (5) Android (1) cdn (1) Címkék (1) DASH (1) Flash (1) HbbTV (2) HDS (1) HLS (1) ibc (1) interaktív tv (1) internetesTV (4) médialejátszó (1) MSS (1) MTVA (1) multiscreen (4) Netflix (1) ott (1) OTT (9) player (1) RTL (1) Streaming (5) streaming (1) streaminger (6) tartalomtovábbítás (4) TV2 (1) Üzlet (4) Címkefelhő

2013.01.30. 14:57 Henrik

OTT üzleti modellek

Az alapozás bejegyzések sorába érdemes kitérni az Over-the-Top (OTT) audiovizuális tartalomterjesztés üzleti modelljeire, amelyek alapvetően három modellbe sorolhatóak: a tranzakció alapú, az előfizetéses és a felhasználó számára ingyenes, de mégis bevételt hozó modellek.

A tranzakció alapú modell esetében egy-egy tartalom külön-külön árcédulával rendelkezik és a jogosultságoknak megfelelően egy időre – jellemzően 24-48 órára – kölcsönözhetjük, vagy véglegesen megvásárolhatjuk ezeket. Ez nagyon tudatos döntést kíván a fogyasztótól, hiszen előre ki kell fizesse a tartalom árát és utána tudja csak meg, hogy jól döntött-e. Azzal segíthetjük a választását, ha megfelelő módon ellátjuk információkkal és ajánlásokkal. Olyan leíró adatok, mint például a színészek neve, a zsáner, hossz, vagy olyan kiegészítő tartalmak, mint egy kapcsolódó filmelőzetes, vagy kritika mind nagyon hasznosak lehetnek. Külön tudománnyá fejlődött továbbá az ajánlási rendszerek működése is, ami segít eligazodni az online videotékák milliós kínálatában, erről biztosan fogunk még írni mi is itt ebben a blogban.

Az előfizetéses modell fő különbsége az előzőhöz képest, hogy a felhasználó havi egyszeri díjat fizet, amiért cserébe annyi tartalmat fogyaszt a rendelkezésre álló kínálatból, amennyit csak szeretne és képes. Ezzel kiszámíthatóbb bevételi forráshoz jut a szolgáltatás működtetője, ugyanakkor ő viseli azt a kockázatot, hogy a kapcsolódó költségek közül több is felhasználás arányos.

A felhasználó számára ingyenes modellek nem jelentik, hogy nem képződik bevétel, hiszen akkor nem lehetne megélni. Ritkább esetben az ingyenes tartalom valamilyen stratégiai, vagy marketing célt szolgál, tehát csak áttételes hatással képződik mérhető gazdasági érték. Ennél gyakoribb eset a reklám alapú üzleti modell, ahol az adott tartalom megtekintéséhez kapcsolódnak reklámok. Ez például lehet egy videó előtt lejátszott 10-20 másodperces reklám, vagy a videó közben – annak megállása nélkül –, vagy amellett beúszó kis kattintható reklám felirat. Ezek a klasszikus reklámköltési szabályoknak megfelelően kerülnek árazásra.

Szólj hozzá!

Címkék: Üzlet Alapok OTT


A bejegyzés trackback címe:

https://streaminger.blog.hu/api/trackback/id/tr285051446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása